22-24 juli

Tillbaka hemma efter vår fina camping. Vi kom hem redan igår. Tänkte ta och berätta lite om vad som hände.

Dag 1:
Vi startade i Södertälje runt 8.30. Körde på ner till Norrköping där vi pausade och åt en macka. Drog vidare ner till Västervik och gick runt på skärgårdsfestivalen. Det var ett ånglok som åkte fram och tillbaka (som sedan dagen efter spårade ur), det såldes grejer och man kunde rida om man ville. Vi satte oss på en brygga/pir och väntade på solen. Från Västervik hoppade jag in bakom ratten, så körde vi genom Vimmerby, Hultsfred och sen till slut hamnade vi mitt inne i skogen flera mil till närmsta stad. Vi handlade lite i Åseda och sedan fixade vi med middagen innan vi kvällsbadade i en sjö. Vi somnade gott i vanliga sängar. Trots att vi inte hade varken toalett eller dusch.

Dag 2:
Vi hade planerat och trott att vi skulle vakna tidigt. Men när klockan ringde runt 8 var vi fortfarande alldeles för sömniga och sov en timme till. Åkte och lämnade tillbaka nycklarna till stugan. Begav oss först ner till Orrefors för att gå och titta på deras glasaffär. Vidare till Kosta och körde genom hela Outleten. Jag hittade en bikini som jag ångrar att jag köpte, eftersom det bara regnar... Från Kosta åkte vi direkt över till Öland. Upp till Böda för att konstatera att här kan vi inte tälta. Drog oss ner till Borgholm igen och insåg att vi inte kunde tälta där heller. Vi ville ta in på hotell i Kalmar istället. Men nej, vi hamnade på hotell i Norrköping istället.

Dag 3:
Vi började dagen med stor hotellfrukost innan vi kröp ner i hotellsängen igen och kollade nyhetsmorgon. Checkade ut i sista sekund och drog iväg till Arkösund och gick bryggvandring där. Sedan begav vi oss hem. Hem till kaffe och nybakad sockerkaka. Hem till sushi!

Sen börjar man fundera starkt på.. varför åka iväg och försöka ha det bra, när allt är så mycket bättre hemma?
Vi försökte hålla det hemligt att vi tog in på hotell, i Norrköping (!!!). Men det gick inte. Folk verkade inte tycka att det var lika konstigt som vi tyckte.

Roadtrip

Okej, det var en fin start på semestern. Fylld med sol och fint umgänge. Poliserna har jagat oss som galningar. Middag inne i stan på namnsdagen. Fika hos farmor. Mysig springtur och cykeltur.

Men men, nu är det slut på det roliga. Haha yeah right, like that would happen!

Imorgon bär det av. Väskorna är packade. Det mesta är i sin ordning. Trots att vi i sista sekund insåg att vi kanske borde fixa med de praktiska sakerna som sovsäck, tält och apoteksköp.

Nu tjatar Kristin om att checka fejjan. Så this is it antar jag. Vi har ingen aning om när vi är tillbaka. Men senast nästa vecka.

Önska oss lycka till bland alla andra tältgäster.

Precis. Vi har aldrig satt upp ett tält förut (första gången var idag, och då fick vi hjälp) och är man van vid att duscha varje dag och använda mängder av hårspray (inte jag förstås) så vore det inte konstigt om allt gick åt helvete. Men det tror vi inte. Bushes on Öland, here we come!

Doh dohdooo

Idag blev det lunch med systeryster. Hon bjussade på kaffe och hemmabakade mandelbeskvier efter lunchen. Supergoda!

På eftermiddagen fortsatte jag pilla med min hemsida. Har två olika utseenden att bygga vidare ifrån nu. Beslutsångest. Gahu!

Efter jobbet hämtade jag mina shorts och köpte bulle till pappa som har "namnsdag" idag. Lagade middag, plockade vinbär och liten dos av tvquiz.

Men fy vad jag trött jag är. Alldeles huvudvärkig.

Hmm

Motsvarar 9 månader i häkte 18 månader i fängelse?

Done

Hittade inlägget med mina mål inför 2009. Insåg nu, 1,5 år senare, att jag faktiskt uppfyllt ett mål (?) för över ett halvår sedan. Så nu kan vi halvstryka målet med piercing, även om jag är sugen på två till. Och kanske börja oroa oss mer över hur den jäkla tatueringen ska se ut, och vart den ska sitta. Det kanske blir vristen trots allt...

För övrigt pillar jag på med projektet i webbutvecklingskursen. Valde att vara ego och göra en hemsida till mig själv som jag kan ha i framtiden. Det gäller att försöka hålla kvar ödmjukheten när man ska leka självgod.

Buzzador - Berocca Boost

För ett tag sedan fick jag hem ett paket med en hel drös av Berocca Boost. Jag testade en morgon när jag var så trött att jag knappt kom ur sängen. Det smakade gott, guava. Det gick fort och var definitivt en höjdare nu på sommaren istället för morgonkaffet. Jag skulle vilja påstå att jag blivit beroende nu. Idag är första dagen på ett tag som jag inte druckit någon berocca boost, och mitt huvud hänger. Det tänker i labyrinter. I'll go for this!

Bli en buzzare du också!

Häftiga humörsvängningar

-vaknade, och somnade om.
-målade naglar, blev förstört. snyggt med gröna, dåligt målade naglar.
-kom inte in på första handsvalet i höst. började nästan gråta.
-fick ett sms. min telefon är äntligen klar. skulle inte blivit klar förrän nästa vecka. lycklig. gråter.

Love

En anledning till att det blir glesare med uppdatering over here är att jag övergått till Google Chrome och jag får tydligen ingen hjälp med samarbetet. Blogginläggen blir ihopdragna och jag mår illa.

Nåväl. Efter jobbet igår somnade jag två timmar. Kaduns. Kändes lagom kul att vakna och inse att kvällen och all sömn var åt helvete. Drack det första glaset med oboy, på ett väldigt länge tag.

Hade sovmorgon imorse och var faktiskt sötpigg när jag vaknade 7.15. Gick upp och tog det lugnt. Trallade omkring.  Hade mindre tur sen när jag satt mig i bilen.

Jag har kvar huvudvärken. Värker i bakhuvudet. Dricker mängder med vatten. Så det är ingen idé att klaga på vätskebrist. Käken knäcktes till igår igen och är en annan plåga jag får stå ut med.

Men det är iaf mindre än två timmar kvar tills det bara är en vecka till semestern! Woho!

You and me, and a bottle of wine

Efter att ha legat hemma och sovit bort nästan hela gårdagen blev jag så otroligt rastlös igår kväll. Hoppade in i bilen för att fixa det sista inför dagens lunch. Skulle bara handla lite grann, men hamnade hemma hos Madeleine och Jonas på en kopp kaffe och hemmabakade bullar. Och tv-spel så klart.

Kom hem runt halv elva och skulle börja laga mat då. Under tiden maten lagades hittade jag ett paket som kommit på posten till mig. Woho! Mina nya piercingar. Myspys. Fick dock inte upp låset på ena. Testade en och kände att den kanske var en smula för liten. Äsch då, det ordnar sig.

Pappa låg fortfarande och sov när jag hoppade ur sängen imorse, ovanligt. Duschade och var superglad över att jag städat inatt och lagt fram kläder för idag.

Har en sån nedrans huvudvärk som förföljer mig. Har varit iväg på lunchdate och hade det riktigt trevligt. Nu håller jag på att försöka få allt plugg gjort som jag tänkte vara klar med förra veckan.

Måntag!

Det var en skön känsla när jag kom hem igår kväll efter att ha varit ute på vift hela helgen.
I lördags blev det ännu mera bränning av kroppen. Jag har hört talas om det där med solskyddsfaktor, men jag fortsätter inbilla mig att det funkar lika bra med cocosolja... Sönderstekt i lördagskväll kan man säga. Det blev även ett första dopp. Eller två. Men iskallt i vattnet var det. Blir nog att försöka bada mer inåt landet i fortsättningen. Verkar dumt att bada ute på kusten. Totally.
Igår blev det godaste sushin igen. Det är fan inte klokt. Det var mycket billigare när man inte åt sushi. Jag gillar inte att vara beroende...
Idag har smärtan på benen lagt sig, men knäna gör fortfarande ont. Tillsammans med magen och ansiktet. Får vara glad att jag inte solar varje dag.
Tillbaka till vardagen idag. Har jobbat på som en galning under förmiddagen och nu ringer det lite då och då. Ska ta och göra klart allt som jag tänkte gjort klart i fredags i pluggväg.

Smile

Sitter och funderar över hur jag ska få helgen att fungera utan att jag totalt bryter ihop. Direkt efter jobbet idag ska jag till doktorn. Efter det måste jag hem och packa. Packa inför morgondagen. Äta middag, åka till JULA och handla. Iväg till Södertälje och vidare ner till Trosa framåt natten.
Imorgon ska vi upp tidigt och dra iväg på äventyr hela dagen. Nåja, lagom tills det att vi måste hem för att styla om innan jag ska iväg med mamma på födelesedagsfirande.
Måste hinna skriva mat och träningsschema och laga matlådor. Det skulle vara fint om man hann tvätta kläder och bli brun också.
Jag har dessutom inte ens min egen energi idag. Koffeintabletter is the grej.

Trouble is a friend

Efter jobbet skyndade jag mig hem för att hämta kameran. Impulsivt bestämde jag mig för att lämna in min telefon på lagning. På gott och ont. Kommer sakna den makapären något så enormt. Raderade allt onödigt och såg till att alla kontakter fanns på simkortet. Letade fram min gamla älskling och la över allt där. Hittade gamla sms som bara fick mig att må dåligt.

Åkte iväg och lämnade telefonen, smidigt! Iväg till Madeleine och Jonas för middag. Det blev någon slags thailändsk kycklinggryta som var väldigt god. Efter maten gick jag och Madeleine iväg och handlade ploppglass som vi åt tillsammans med Jonas när vi spelade frågesport-tv-spelshelvete!

Spenderade sen resten av kvällen med att skrika i telefon eftersom högtalarn är sämst på den här telefonen. Jag kommer nog gå i telefonide.

Since u been gone

Jag vet inte riktigt vad som hände. Fick för mig att kolla tillbaka på blogginläggen jag skrev förra månaden. Då jag skrev att jag hade en klump i halsen med gråt som växte sig starkare. Att det var jobbigt att vakna mitt i natten, alldeles själv. Att jag saknade hur vi borstade tänderna tillsammans. Hur jag saknade hans godmorgon-pussar. Hur jobbigt det var att inte kunna ringa den man ville ringa mest av allt i hela världen.

Det som gör mig mest ledsen nu är den tiden jag slösat bort på att vara arg och irriterad på allt det som hände efter att vi hade träffats sista gången. Min värdefulla tid. För övrigt känner jag mig bara lättad. Skönt att det tog slut. Även om det känts för jävligt stundvis så känns det mycket bättre nu.

Det är som att jag redan har glömt. Och jag känner att jag gärna glömmer. Nej, glömt är inte rätt ord. Förtränga är jag bättre på.